torsdag 4 november 2010

Torsdagstankar

Mona + Fredric = sant. Så verkar den nya konstellationen bli i den politiska världen. Jag hade satsat en och annan spänn på att Miljöpartiet skulle vara mer lockande för moderaterna men där ser man. Vänsterpartiet finns inte mer i den tidigare ryggdunkarkretsen. Utvalda som i teveprogrammet Robinson. Ja, jag är inte särskilt förvånad.
För övrigt så städas det här och var i de olika partierna, ingen sitter säker. I dag röd i morgon död verkar det som. Fast det kanske handlade om något annat.

Jag har hamnat i en arbetsgrupp som ska vara med på ett hörn när det gäller en hyfsat stor omorganisering inom mitt gebit i kommunen. Vi ska ha fokus på framtiden. Jag som börjar ha den bakom mig, kan jag verkligen bidra, var min automatiska tanke som poppade upp. Men ... så glad jag blev när Brasiliens nya president, vad hon nu heter, är en kvinna årsbarn med mig. Kan hon leda ett helt land kan väl jag ha mitt berättigande i det lilla uppdrag som jag fått.

Inga kommentarer: