fredag 5 november 2010

Fredagsspret

Minns i november den ljuva september



"Det är synd om människorna" (Strindberg?) mest synd är det om ungdomarna verkar det som, 25% av ungdomar under 25 år saknar jobb! Vi ligger visst sämst till i Europa! Något är ordentligt galet. Jag hävdar bestämt att det inte saknas jobb, det saknas bara oförmåga och fantasi hos makthavarna. Och en vilja till att fördela resurser rättvist.

I går gästade noblessen länet. Victoria och Daniel stod på Kvarnängen och tog emot Bodensarnas hyllningar. Nej, jag var inte där. Jag tycker att det är en konstig företeelse att stå och glo på några som inte en sjunger eller gör något annat. Dessutom jobbade jag. Men jag har läst tidningen på morgonen.

I helgen är det jobb från början till slut, det känns bra.

1 kommentar:

pyrola sa...

Jag vet att detta är ett uttjatat citat, men... :" Man ska inte tro att folk är dumma, de är dummare!"
Stickan Anderssons visdomsord. Apropå tåskrapande och andra fjantigheter.