måndag 8 november 2010

Bara lite så där


"Du ger inget speciellt alert intryck för ögonblicket, något planerat ser inte ut att bli av. Har du möjligen en förkylning på gång"? Dagens NSD-astrolog har ögonen på mig. Ja, jag hasarmasar fortfarande mellan säng och köksbord iklädd i skrytnattlinne (tack bästalena) och fleecetröja, trots att klockan är morgon slagen för en timme sedan.
På radion pratar morgonpratarna om dödendöden. Vi är alla döende och en del morgnar är likstelheten mycket märkbar i mina leder. Men däremellan rockar livet loss.
Som sagt 62 är ingen ålder på en president i Brasilien eller en Bodentant. Ännu äger vi. Ännu lever vi. Tack för att jag får vara med.

Snart snart kliver Idafinagullefjun på flygplanet i Vancouver, snart snart landar hon i Stockholm, snart snart träffas vi. Jag håller andan till dess.

2 kommentarer:

Doris sa...

Men bästa doktor A. inte kan du hålla andan sååå länge...
Förkylningen lindras med varm dryck med honung och varma sockor förstås.
En stor värmande kram kan också lindra, den får du från mig.

Gittan sa...

Tack min vän, men jag är inte förkyld ... än. Men horoskopet kan ha en viss fördröjning.