onsdag 24 november 2010

Nattankar

Klockan tre vaknade jag. Utsövd. Lite tidigt kan jag tycka men inget att göra åt. Oj så mycket det finns att tänka på så där i tidig timme. Jobbet jobbet jobbet, ja det tänkte jag på i en halvtimme till att börja med, sedan barnen barnen barnen och lite på mamma. Sedan jobbet igen, ja det är ruskigt mycket att göra med att flytta ett helt gruppboende. Sedan gick några tankar på att jag borde ... och borde lite mera. Sedan tänkte jag på gympan, mest den som inte blir gjord under veckan. Kollegans 50-årsdag och planeringen kring denna ägnade jag också lite tankemöda kring. Och julenjulen och första advent. För hur sjutton ska jag hinna? Plötsligt hade klockan segat sig till fem och jag kunde bryta av med kaffeochtidning. Men jösses, där läser jag om nätdrogernas utbredning bland våra ungdomar och att det ska röstas i riksdagen om en grundlagsändring. Vårt EU-medlemsskap ska skrivas in i grundlagen och vi får dras med eländet i eviga tider. Hmm ... det kommer att finnas grubbelstoff till några nätter till.

Inga kommentarer: