fredag 26 november 2010

Morgonprat

Jag smyger omkring i tidig timma. Gullefjun har önskat sig en sovmorgon och den kan jag bjuda på. Själv har jag svårt att stanna kvar i sängen, efter kaffetmackanochtidningen vill jag fort upp och starta dagen.
I dag inleder jag min jobbarhelg, lite trist med tanke på att Idafina är hemma. Vi får satsa på kvalité i stället för kvantitet. Semesterledigt var en omöjlig tanke i dessa flyttider. Till veckan startar vi upp ett sprillans nytt boende i kommunen och anställer sex nya kollegor. Det är längesedan det skett nyanställningar i vår verksamhet. Men roligt ska det bli.
Första advent knackar på dörren och på söndag ska mitt hem prydas inte en timme tidigare. Men jag har sett många tjuvstarter. Redan förra helgen glimmade både stakar och stjärnor i fönstren hos somliga som inte fattar när man ska signalera för ankomst.

Inga kommentarer: