onsdag 17 november 2010

Ersättning


Hur många millisar var det nu som hon skulle få, Mona? 18 tror jag. Inte dåligt jobbat. Fast nu är det ingen som gillar henne verkar det som. Före valet hördes andra tongångar. Det svänger fort vill jag lova. Själv säger hon sig vara oberörd och skålar i champagne i kvällspressen. Hoppla! Själv skulle jag fly landet. Eller åtminstone gömma mig i källaren.

Ett nytt grepp vore om man lät politikerna delta i en modern tevesåpa där "folket" fick rösta på sina favvosar, ideologin är ju ändå avskaffad. Både sossarna och Vänsterpartiet vill "förnya" sig. Dom kan få min idé.

Svinkallt har det blivit, både utanför min utkik och i politiken. Men vädret kan bli bättre medan politiken ... ???

1 kommentar:

pyrola sa...

Jag gömmer mig gärna i din källare (tvättstugan). Med kall, gratis champagne från någon politisk organisation. Politikerkylan lär nog accelerera, däremot har vi bara -4,5 i Hemstaden. Andersmäss brukar bjuda på tö, fast då braskar julen istället och tvärtom. "Bodenpraktikan".