måndag 25 oktober 2010

Veckostart


Fräsch breder veckan ut sig, alldeles ny och oanvänd. Jodå,visst hade det varit mumma att få somna om en timme eller två när klockan ringde men jobbet väntar. Jag känner mig lite privilegierad som har ett arbete som fortfarande efter 15 år känns trevligt att gå till.
Vid min vän Lenas besök i helgen dryftades stort och smått och vi pratade också om gamla bekanta. De vi kommer i håg. I mitt fall har skaran reducerats starkt med åren. Det är många som försvunnit från "hårddisken". "Kommer du ihåg ... ? hon jobbade på ... ? och var gift med du vet han som ..."
Ja, så hackar våra komihåg-samtal på. Men en del personer sitter kvar. Det skulle vara småfiffigt om det fanns ett dataprogram där man kunde placera in vänner och bekanta i olika mappar. Tex, "känner väl" eller "ytliga bekanta" och en släktmapp såklart och en mapp för skitstövlar så man inte av misstag ...

Det snöade av någon konstig anledning för en dryg vecka sedan, nu är den borta. Jag är tacksam för det.

4 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

vad fin din blogg är fina fina mamma. inte visste jag att du kunde... :)

Gittan sa...

Man får lära sig själv när supporten har emigrerat. =)

pyrola sa...

Sjukt svinsnygg blogg ;)

Anonym sa...

Vad fint!