söndag 24 oktober 2010

Städning







Innan jag reser bort brukar jag "dödstäda". Det betyder att jag sorterar bort saker i små trevliga kartonger, saker som någon kan tänkas vilja ärva, slänger bort det allra hemligaste och städar toa-skafferi-och-kylskåp OM ... jag inte kommer hem mer. Jag menar att man kan aldrig veta ...
Jag hade en lärare som sa en gång, och eftersom jag pratar lärare, pratar jag dåtid, att det mesta som en människa ska lämna efter sig ska rymmas i en konsumkasse. Det kan duga med en kasse från ICA också kan jag tänka mig. Men som sagt det var då. Idag behövs nog en container till alla apparater och bilen och sommarstugan och ... det är inte klokt vad vi samlar på oss.
Det är skönt att komma hem när allt är välstädat men ibland har det hänt att jag ångrat min kastabortiver.

Idag har jag vinkat av bästaLena, vi har haft en morsom helg, vilsam och pratig.

Inga kommentarer: