tisdag 26 oktober 2010

Synfel

Jag har roat (?) mig med att scanna in äldre foton på mina barn och faktiskt lyckats lägga upp dem i ett album på facebook. Det har tagit sin tid eftersom jag lider av någon slags datalexi. Till slut, efter att ha frossat i bilder av älskade barn och sockerminnen, taggade (konstigt begrepp men det heter så) jag Idafina, ett foto där hon är den sötaste flickan som någonsin ...
Nyfiken gick jag in på min sida på facebook, nu har hon säkert blivit glad, men ... hon delade inte alls min förtjusning över fotot. Inte för att jag publicerat det ut för "hon var så ful på bilden".
Lite ledsamt känns det att hon inte ser samma bild som jag.
Vem förser oss med kritikögon? Jag har själv haft sådana under uppväxten, men på äldre dagar har jag bytt ut dem mot kärleksögon, det blir mycket trevligare.

Inga kommentarer: