onsdag 20 oktober 2010

Gympa

Vi


De är duktiga, ledarna i gymnastikklubben vilken jag besöker ett par gånger i veckan. Engagerade och alltid lika glada får de min kropp att krumbukta sig i olika konstellationer. Jag tar i för allt vad skinnet håller och efteråt sprider sig en behaglig trötthet i kroppen. Samtidigt som jag stolt kan konstatera att även denna gång lyckades jag övervinna latmasken som ofta gör sig påmind på kvällskröken. "Skulle det ändå inte vara mysigare att kura i tevesoffan"?
Men återigen tog jag mina träningsgrejor i går kväll ...


Vintern tog sig en välbehövlig paus de senaste dagarna. Det gjorde den rätt i. Jag har ingen brådska.

Lite småkul: I Oklahoma är det förbjudet att äta gurka på söndagar!!!
I Providence på Rhode Island i USA är det förbjudet att sälja både tandkräm och tandborstar till samma kund på en söndag. Jösses då har de problem, folket overthere!!!
Allt står att läsa i Carsten Ryyttys bok "Historiens underbara värld"


Nu är det bara två veckor innan Idafina kommer hem. Äntligen.

Inga kommentarer: