fredag 1 oktober 2010

Tack någon


Lite Wild and Crazyhottat beställdes solresan i all hast på Resia. "ska vi"? Min väninna och tillika reskamrat såg lika ressugen ut som jag kände mig.
På söndag flyger vi iväg för att tanka upp inför idetillvaron som komma ska.

Tänk, solen går upp på nytt varje morgon,opåverkad av krig, familjebråk eller strider partikamrater mellan. Den lägger sig även till ro på kvällen efter all turbulens.
Själv kryper jag ner i min varma säng, mätt i magen och tämligen smärtfri. Tänker på släkt och vänner och lite på mitt trevliga arbete.Det droppar inte från taket på mig när jag sover, inte heller hotar mitt hus att falla sönder och samman av orkaner. Inte heller riktades ett gevär mot mitt huvud när jag skulle delta i valet.
Jag viskar min tacksamhetsbön i mörkret.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en härlig resa men det hjälper ju inte med Stockholmskartan denna gång...
Tror nog att det är bäst att du skaffar en lämplig KARTA vid resmålet eller har din reskamrat koll på läget?

Kram från Doris

pyrola sa...

Guide finns på nätet via mobil om det behövs ;)

Anonym sa...

en resa bokad härifrån me :) söndag bär det av till värmen...
Kram
Inger

Gittan sa...

men ... ska vi kanske till samma ställe Inger?

Doris och Lena, medge att spänningsgraden stiger om man guidar sig efter stockholmskartan i Turkiet.

Anonym sa...

Grekiska övärlden även denna ggn..men åt samma håll iaf :)
//Inger

pyrola sa...

Ja! Självklart blir det skoj med Alanyakartan i Stockholm i november. Tack för tipset ;)