tisdag 30 juni 2015

Fobier

Jag vet inte om jag är ensam om att hotta upp och dramatisera tillvaron vid olika situationer. Tex härom dagen när jag var på ett akut besök hos min snälla tandläkare. Precis då hon stoppat in allt hon kunde av tandläkarsaker i min mun slogs jag av en toktanke. Tänk om ... tänk om den annars så trevliga kvinnan skulle få för sig att skära av min tunga! Eller tänk om hon bara av ren vårdslöshet tappade borren i halsen så att den snurrade runt i mitt inre och skar av både mat och luftstrupe! Naturligtvis hände inte detta hemska och jag kunde lämna tandläkarstolen med livet i behåll.
Och du kan inte ana mina fantasier när jag susar nedför en brantare backe på Monarken Karin? Jamen kedjan kan ju lossna rätt var det är, eller dom fiffiga skruvarna som håller hjulen på plats, ja dom kan ju bara flyga sin väg och ...  Jo visst är det knäppt, jag håller med dig. men det knäppaste är trots allt att när jag sitter i planet som flyger mig till Kanada i minst hundra timmar, då fantiserar jag inte det minsta. Då är jag fullt medveten om vad som kan hända och jag upprepar entonigt mitt mantra "Det går bra,det går bra, det går ...
Jaså, du gör likadant, tänkte väl det =)

Inga kommentarer: