torsdag 18 juni 2015

Lite gnäll

Nej sommaren har inte kommit, ensiffrigt fortfarande på termometern i tidig timma. Den tvekar retsamt och jag tycker att den är oärlig. Snart har juni gått och jag ser fortfarande ut som en trist blekfis. Vadå oärlig frågar du? Löven har ju slagit ut, gräset har klippts flera gånger och jag såg minsann ett litet mallig midsommarblomster i går vajande för vinden. Men svarar jag det ska vara minst tio grader varmt dygnet om! Det är ju bara en fejksommar annars. En onödig skitsommar!
Åtta grader på morgonen kallar du det sommar? Nävetuva!

Utanför min utkik vinglar en liten parvla fram på sin rosa cykel fast klockan bara är sex på morgonen. Borde hon inte ligga kvar i sängen med stängda ögon och rosiga kinder än cykla bakom en morgonstressad mamma? Det är en hård tillvaro för småttisar i dag. Flextid för alla småbarnsföräldrar vore kanske en bra lösning.

Snart äger jag all min tid ... i onödan.




Inga kommentarer: