fredag 5 juni 2015

Avslut

26 arbetsdagar, sedan är ett långt arbetsliv slut? Eller ... nämen så kan det väl inte vara. Behövs inte mina hjälpande händer mer? Jodå, det borde det väl men då mer som lite härådär-jobbare. jag har försonats med den tanken och kan till och med se framför mig en tillvaro med nya bekanta och erfarenheter. Det kan till och med hotta upp tillvaron för den här tanten.
Mina kollegor ordnade till en trevlig avslutningsfest för mig. Lite i förväg eftersom vi kommer att skiljas åt mitt i sommaren och dom flesta semestrar då. Middag och presentregn och bowling. Och vet du vad dom mer hittat på? Jo, en timmes floating. Dom elakingarna känner till min skräck för vatten. Första tanken var: hur tusan ska jag fixa detta? Men tro det eller ej det blev så småningom en skön stund i saltvattnet. Efter jag släppt taget om handtag och ångest. Jag kommer att sakna mina fina kollegor.

I dag packas väskan för en Kirunaresa. Mors fönster ska bli rena och jag hinner säkert med både backträning och kortspel.

Inga kommentarer: