torsdag 2 juli 2015

Mummel

Kaffet i den rosa muggen Grace som jag fått av mina snälla barn i julklapp, är nedsvalt tillsammans med rostmackan. Tidningen, tunn som ett annonsblad, är utläst och ligger på golvet nedanför sängen. Jag ska ta upp den och lösa sommarkrysset så småningom. Det ska visst vara mumma för hjärnan sägs det. Det kan vara sant men det blir många tomma rutor för krysset är oftast så knepigt att tankarna gör utflykter på egen hand.
Jag sitter och spanar från min utkik. Staden ser aningen trött ut och havet ligger som en nött gabardinbyxa, blank och nystruken. Men se där, några ringar som sprider sig. En liten firre slurpar i sig en fluga eller så skulle den bara se om solen har vaknat.
Jag är vaken i alla fall, sedan ett par timmar. Gårdagskvällen tillbringades hos min väninna med god balkongmat och svalt rosé. Och trisslottskrap. Jodå som vanligt vann vi mindre än spenderat men nästa gång så ...
Livet är nu.


Havet i kvällsol

1 kommentar:

pyrola sa...

Som vanligt helt underbart skrivet och fotograferat!