söndag 19 juli 2015

Bråttomtankar

Jag har fått feber men känner mig inte sjuk bara rastlös och aningen stressad. Det är ingen farlig åkomma utan stavas resfeber. Snart snart, ja redan i övermorgon börjar min långa resa till långtbortistan, till min Idafina i Vancouver. Men innan ...  måste alla sensaker som köat länge åtgärdas. Kylskåpet ska torkas ur, ketchupfläcken ska bort, och smöret vars datum för länge sedan passerat, ska väck. Likaså smulorna i skafferiet och avloppet i duschen ska rensas. Och i linneskåpet ska handdukstravarna rätas till och jösses ... byrålådorna ... och allt stök i skräpskåpet, du vet det där i hallen där nostalgin frodas och kvitton sparas och inget  går att slänga för man vet ju aldrig... Tvättkorgen ska åtgärdas golven ska torkas likadant med skåpdörrar och fönsterbrädor, blommor ska vattnas, räkningar ska läggas in på fiffiga internetbanken och så måste jag ringa till mamma.
Packlistan ska skrivas färdig och väskan ska fyllas. Och ...
Och så ska jag jobba färdigt min sista dag. I morgon tar jag tag i alltihopet.



1 kommentar:

Lena Leffler sa...

Härligt att få träffa dottern och komma bort. Ha det så kul Birgitta, för det är du värd.