måndag 20 juli 2015

Resan

Du hade velat följa på resan till Idafina. Det sa du med väldigt liten och svag röst en av dom där dagarna som skulle bli dina sista. Och jag lovade ... därför är du med i morgon liksom nästan alla andra dagar. Du får följa med på promenaden längs havet kring Stanley Park trots att du inte var så road av långpromenader. Vi kan stanna och vila på tehuset det där fina vid Second beach. Eller bara sätta oss på en av bänkarna vid strandkanten och lyssna till Stilla havets viskningar. När vi kommer fram till platsen där totempålarna står, köper vi oss en glass i kiosken och jag passar på att gå på toa.
En annan dag går vi på shoppingrunda det var du ju mer road av än jag.Vi kan besöka Idafina på en av affärerna där hon stylar om och gör fint. Och du kommer att se så där glad och stolt ut som bara du kunde. Och jag skulle se dina glädjetårar som du försökte dölja. Säkert sa jag väl något dumt om att du var överkänslig. Jag vet inte varför.
Självklart blir det  fika på Starbucks, du vet det där som vara alldeles i närheten av "vårt" hus sist vi var där. Jag kommer att spana efter dig när jag går förbi.. Kanske ser jag en röd töja och då ...  kanske du sitter där och språkar på lite knagglig engelska och njuter av larmet och livet mitt i stan.

I morgon, väskan är färdigpackad, tung som bara den. Jag som inte skulle ...






Inga kommentarer: