torsdag 21 februari 2013

Omplanterad

Den slokar och ser allmänt dålig ut, fredsliljan som flyttat hem till mig och blivit planterad i en fin kruka med myllrik nyttigjord. Vad är det med dig? Trivs du inte hos mig? Eller är du bara ledsen över att ha flyttat hemifrån? Du blev separerad från moderplantan, visst så var det, men allvarligt talat ... it was time. Navelsträngar är till för att klippas av. Dessutom står din kruka bredvid en likasinnad växt. Du är bland vänner. Vi vill dig väl. Var lite tacksam för tusan! Jag kan inte låta bli att bli förbaskad på dig för trots allt blir det ganska gormigt när växter ska ned i krukor. Blomjord överallt. Åtminstone hos mig. Så ... väx upp! Sträck dina blad mot himlen och gläd dig över varje ny dag. Vi lever här och nu!

1 kommentar:

pyrola sa...

Jag fattar :) Så bra skrivet.