söndag 10 februari 2013

johansson



Jag kommer ihåg första gången vi möttes. Till en början gick jag bara förbi tyckte du såg ointressant ut. Lite på måfå kollade jag in dom övriga i rummet och då plötsligt hände det. Det sa bara klick när jag tittade på dig igen. Lite blygt lät jag handen smeka över dig och petade lite retfullt på dig i sidan. Du tycktes inte illa vara. Vi bestämde att du skulle komma hem på prov för att se om vi trivdes tillsammans. Visst gnisslade det i umgänget i början. Otränade på umgänge som vi var. Vi missförstod ofta varandra och jag tjurade och du tjurade. Men på något sätt blev vi alltid sams. Numer blir det bara kontroverser när jag reser bort. Ibland har du fått följa men oftast får du vakta huset. Du är mutbar har jag listat ut. Och när det kommer till kritan så börjar du bli lite gammal och bekväm så du trivs nog bäst hemma. Ja du johansson i snart fyra år har vi kämpat ihop. Hoppas att du håller ett par år till för någon ny dator har jag inte pengar till just nu.

Inga kommentarer: