tisdag 15 mars 2011

Strömtankar

Solen flödar och lovar finväder. Några strålar leker tafatt med min tallkottkörtel och mildrar min letargi. Å andra sidan är det svårt att ge sig hän några vårkänslor när klotet gungar. Tokstollar regerar i världen och frossar i kärnkraftsbyggen när vi egentligen MÅSTE börja avveckla de som finns. Fatta!
Lika många händer som blir sysselsatta med uppbyggnad av nya byggen måste kunna användas till avveckling av de samma. Jag hör invändningarna, datorn, teven, mixern, tvättmaskinen, diskmaskinen och ... allt behöver ström. Men behöver vi alla apparater då? Vad kan vi vara utan? Hmm ... I går gjorde jag ett hallspegelinköp på stadens ena möbelaffär. Jo, fortfarande har vi två, där hade alla datorer tagit sig en paus. Det ställde till bekymmer. Det gick inte att kolla vad som fanns på lagret tex. och expediten fick skriva ut kvittot för HAND!!! Tur att det fanns en penna och en pappersbit tillgängliga.
I dag hoppas jag att vaktisJanne monterar upp min spotlight i köket. Den MÅSTE jag bara ha.

Inga kommentarer: