torsdag 17 mars 2011

Halvkul

Gårdagen ägnades åt arbetsplanering. Vi har blivit med nya kollegor på mitt jobb. En hel drös som jag ska förhålla mig till. Jo, det är kul och nej, det är inte kul. Om det går att förstå hur jag menar. Måhända har ett drag av folkilska fått frodas i ryggmärgen utan att jag märkt det förut. Men jag är en mesig typ, väluppfostrad i 50-talets hårda nypor, jag kan minsann föra mig. Till helgen ska jag ut och skrika i skogen. Primalskriket ska dammas av.
Dagen avslutades dock med trevliga väninnor och surrvin. Totalt gick dagen jämnt ut.

2 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

jag är precis tvärtom tror jag.
om det är något jag inte gillar, brukar jag konfrontera personen i fråga.
igår t.ex. rök jag och två andra ihop lite grand.
det där med hierarki...

tur man är högst upp då, haha :)

men det jag menar är, att det är viktigt att vara lyhörd, båda hållen, inte bara knipa igen om något är lite galet.

Gittan sa...

Jag har blivit lite bekväm med åren bara. Det är inte värt att få igenom sin åsikt i alla lägen. Det finns alltid minst två sidor av samma sak. =)