söndag 13 mars 2011

Shopping


IKEA fick ett besök i går. En hallspegel stod överst på handlingslistan och ett litet bord kanske, för att fylla ut en längtan i bröstet och för att bli en kompis till ensamma stolen. Så klart lite pryttlar av allehanda slag fanns med i tanken men inte på listan. Dom behöver man inte skriva upp. Lockande brahasaker ropar från hyllorna så dom hamnar snart i kundvagnen.
Bordet stod bara där. Mittmittmitt. Det fanns bara två kvar visade det sig sedan när jag stod vid hylla 11 och fack 17. Strax efter mig rök det sista också. Borden som legat så tätt ihop på hyllan skildes åt, det ena till Finland tror jag eftersom dom pratade finska, paret som kom strax efter mig, och det andra står och ser trevlig ut hemma hos mig med sina nya möbelkompisar.

Så var det då hallspegeln. Jag fick smakråd av min sockerflinga men hade ändå svårt att finna en lämplig. Stora eleganta saker med förgyllda ramar tyckte sockerflingan, smaken är bekant som något annat. En oval ramlös spegel låg i bilkofferten på hemresan. Jagtyckeromden jagtyckeromden blev mantrat som hamrade i huvudet ända tills den skulle upp på väggen. Tur att det finns möbelaffärer här hemma i Boden. Jag gör ett nytt försök i morgon.

3 kommentarer:

Doris sa...

Snyggt bord som förhoppningsvis kommer att trivas bra med dig och sina nya möbelkompisar. Tittar in till dig nån dag och kollar in hela "gör om mig"-resultatet.

Gittan sa...

Du är välkommen, inblandad som du är =)

a diary full of love letters sa...

jag tycker det ser snyggt ut!

men vad var det för fel på den ovala spegeln?