onsdag 23 mars 2011

Klokskap

Äntligen har en av mina hjärtefrågor fått näring i den kommunala världen. Ett äldreboende ska få börja laga sin egen mat! Tänka sig! Har man kanske förstått att äldre personer inte är några UFON "med läder i mun" som min mormor Hilma brukade uttrycka sig. Hon uppskattade både söta och salta läckerheter ända to the bitter end. Och så gör nog dom flesta, ung som gammal, även här i Boden. I mitt tämligen korta men intensiva politiska liv var det den frågan jag drev. Tyvärr fick jag inte mycket gehör för det men nu verkar det som om dom forna kamraterna drabbats av klokskap och insikt. Det hedrar dom.
Sockerflingorna har sovit över. Natten har passerat som en trång men trevlig historia.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, när jag läste det så tänkte jag på just dig, att det var ju din idé.