tisdag 29 december 2009

Osovet

En del av min förmögenhet


Jag vaknade före tidningsbudets besök, klockan fyra satte jag på kaffet och hann läsa annat innan morgontidningen. Det fanns ingen chans till omsovning, kroppen tarvar vila medan hjärnan signalerar aktivitet.

I går spenderade jag lot of money på håret. Vunna pengar desutom. Jag fick lite jultrisslotter som finansierade nästan hela finihåretbesöket.


Tankarna gör många resor i tidig timma. Hjärnan verkar vara riktigt på hugget då. Mest verkar den vara road av existentiella fundror. En hel del ältande med hur- och varförfrågor bidrar verkligen inte till att jag somnar om. Jag har läst att man själv styr över sina tankar men ibland är det skönt att frossa i eländet lite som att trycka på ett blåmärke. Smärtan är bara temporär och känns inte när man låter bli att ...


Snart ska jag smyga mig ner till tvättstugan och starta fast det inte är tillåtet förrän klockan sju.

Sedan en promenad och sedan ... jag kanske hinner knoppa innan jobbet börjar klockan ett.


2 kommentarer:

pyrola sa...

Ett somapsykiskt mysterium för mig. Enligt expertis ska hjärnan vara som mest effektiv kl. 10-12. Stämmer INTE.Hjärna/kropp synkar i otakt.Ursäkta det versala INTET ;)
Sommarvacker bild av Fjun m Flingor, blir lite blank i ögonen.

pyrola sa...

Psykosomatiskt ska det vara.