tisdag 1 december 2009

Avslöjande

Min familj

Min syster börjar tvåan. Hon är 8 år. En ful liten best som gillar Barbies (även kallade Borbarollys) kort sagt, hon är knäpp! Min pappa är 52 år. Han har roliga rynkor. Han gillar lättklädda damer och korv. Kort sagt, han är knäpp. Min mamma är från Kiruna + en planet som kallas Polcirkeln. Hon är vegetarian. När hon fyller 50 ska vi ut och tågluffa. Nu är hon 48. Kort sagt, hon är knäpp. Ida, min lillasyster har ett djur. En fisk som heter Rånet. Hon hade en till som hette hajen. Han dog. Det är en slöjstjärt.
Oj, jag glömde nästan min store bror. Han heter Mikael. Han bor i Luleå, ska fylla 30 och är gift. Han är nog med i någon terrorliga. Terror För Otroligt Tröga Brorsor Med Genier Som Syskon
TFOTBMGSS alltså.

Frökens kommentar:

Hi hi! Du berättar väldigt underhållande om din familj. Det var trevligt att få läsa.
Catarina

Jag har städat i källaren och frossat i barnens skolböcker. Detta skrev sonen när han nyss fyllt tio år.
Minneslådor är upplyftande för välbefinnandet.

3 kommentarer:

Unknown sa...

jag står fast vid mitt tidigare vittnesmål

pyrola sa...

Fantastiskt underbart! Spara det till hans ev. framtida barn. Danspalatset är bara sååå glad för vintervilan, hörde det av fullmånen.

a diary full of love letters sa...

hahahahahahahahhahahhhahahaha! jag vet då minsann att min bror älskade att frivilligt ha mig som fadderbarn t.ex.

men kul att få höra hans reflektioner. han är ju knäpp han med, så.