måndag 28 december 2009

Inte

Stilla vaggas sommarlängtan till ro.


Inte är ett ord som passerar min hjärna utan att registreras. Häromdagen tog jag ett allvarligt samtal med mig själv och lovade att INTE äta godis det tolkade min hjärna som en direkt uppmaning och det slutade i en tomteskumorgie. I förrgår pratade min vän Lena och jag om livet i stort och jämförde våra krämpor i både stort och smått. Då tyckte jag att jag var insiktsfull när jag sa att jag INTE ska jogga mer BARA promenera i hysad takt med tanke på mina ofta onda fotleder. Jaha i morse gav hjärnan order till fötterna: SPRING. Nåja jag var nöjd när jag kom hem fyra svettiga kilometer senare och en ipren.

Vad jag vill ha sagt med detta är att vill man förändring vad det än vara må, undvik inteordet. Den strategin ska bli min likör.

1 kommentar:

a diary full of love letters sa...

men det är ju just precis så!
så fort du börjar tänka "jag ska inte äta godis på vardagarna", så får du det på hjärnan och tänker på det mer, än om du inte hade tänkt det överhuvudutaget. det är därför man ska ha en sund inställning till livet och ha lite av allting. inga inten här inte, jag håller med dig!