söndag 20 december 2009

Livets små jävligheter

Idafinagullefjuns önskelista för denna julen var starkt reducerad i jämförelse med tidigare jular.
Hon önskade sig allehanda godsaker och några nyttigare, skickat i ett postpaket till Vancouver.
Som den goda modern jag vill vara, uppfyllde jag hennes önskan en lördag i början på denna månad för att paketet skulle komma fram i god tid före julaftonen. Men ... inget paket anlände till den väntande och längtande dottern. I går spårade jag paketet, jo det går via postens hemsida. Gullefjuns julpaket hade under två veckor färdats genom Sverige och nu ligger det behändigt här i Boden igen hos Handlarns. Det kostar etthundra kronor att lösa ut, att det kostade över femhundra riksdaler att skicka är tydligen egalt för postverket. Jag känner på mig att den här historien får en fortsättning.

I dag tvätt och städ, är dock något avslagen efter en ost- och vinkväll med en god vän.

Inga kommentarer: