måndag 15 oktober 2012

Tacksam







 I dag ledig det är jag tacksam över, men det var igår jag skulle vara det. Tacksam alltså. Det står så i min väggalmanacka. Tacksägelsedagen står det med kursiv text. Nå, inte var jag otacksam i går heller. Varken eller tror jag. Kanske borde jag vara tacksam över att jag har ett jobb. Det är lite lyxigt i dag att ha med tanke på alla indragningar och nedläggningar. Okej jag är tacksam över det  och mycket annat. Mina barn och barnbarn, över att min arma kropp trots ålder och ett inte alltid så hälsosamt leverne, orkar flänga omkring på en och annan jogging eller styrkepass. Jag är tacksam över att jag nästan har alla minnesfunktioner intakta, även om dom går i otakt ibland. Jag är tacksam över att vara omtyckt av arbetskompisar och klarar av dom som otycker om min person. Tacksam är jag över att kunna äta mig mätt, ha ett fint hem, få säga min åsikt utan att få en smäll eller kula i pannan. Tacksam också över att jag har förstånd över att vara tacksam alla 365 dagar på året.

Inga kommentarer: