lördag 20 oktober 2012

Citronfisk

Häromkvällen målade jag av en citron. Akvarellfröken la ut några stycken och vi kursare valde ut varsin. Lite ängsligt drog jag upp några blyertsstreck, nej det är inte fusk, och valde ut en gul färg. Det finns visst hur många gula som helst i konstnärsvärlden berättade fröken. Själv ska hon till Stockholm och köpa nya. Det finns olika sorters papper också. Två mm har jag köpt, ett riktigt skitpapper från Clas Olsson visade det sig.. Nä minst fem mm tjocklek ska det va. Nåväl för att återgå till min citron så blev inte resultatet så lyckat som citron betraktad mer liknade det en sorts gul fisk. Kanske en abborre om man har lite fantasi kvar. Kanske var det färgen eller kanske pappret. Men jag tror att det dåliga resultatet mest beror på penselföraren.

2 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

ja för aldrig går det ju att vara nöjd med det man gör? skärpning nu. och var inte så kritisk!

pyrola sa...

Håller med Ida till 100%.