måndag 28 november 2011

Pyntat och klart



Årets julpyntande är i hamn. Eller i kök och rum rättare skrivet, och i hallen dansar min tomteparad. Kära saker som brukar vara lika roliga att ta fram som att ta bort. Det blir ju roligt två gånger för samma peng kan jag tycka.
Tiden rusar med raketfart, snart är julen till ända och ljuset kommer tillbaka till min plats på jorden. Det ser jag fram mot, och med nya ögon hoppas jag.

"Om ni ser ett konstigt sken på himlen så är det Ryssland som provar nya kärnvapen, meddela om ni ser nåt annorlunda sken". Radiokillen lät som om han pratade om jultomten ungefär och inte nåt jädrans skrämmande kärnvapenprov. har vi blivit så tillvanda att vi inte bryr oss längre? Mig skrämde han i alla fall.

2 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

önskar att jag hade haft sådär fint pyntat. ska fota så du får se de få jultomtarna jag har :)

Anonym sa...

gör det gullIda