tisdag 15 november 2011

Kaxig

Jag har en favoritserie på teve som nån gång då och då och alldeles för sällan visas, "Doc Martin heter huvudpersonen. Han lever och verkar på den engelska landsbygden tillsammans med de övriga lite småknäppa invånarna. Doc Martin lider av blodfobi och det ställer såklart till det för honom. Han har fått lämna sitt arbete som kirurg i London och hamnat i den lilla byn som distriktläkare. Det jag mest fascineras av när det gäller honom är att han alltid är rakt på sak. Han säger vad han tycker. Oavsett vem han talar med. Kort och oinlindat för han fram sin åsikt. Kanske han lider av någon bosktavsdiagnos det har ju snart var och varannan i dag. Önskar att jag hade samma åkomma, åtminstone en som stavades med en pytte gemen. Det skulle vara uppfriskande att få rensa lite luft här och där. Pysa ut lite egnaåsikter om ditten och datten och gå till offensiv istället för tvärtom när jag blir ifrågasatt. Det ska jag träna på. Minst två gånger om dan alla dar i veckan.

I dag är marken täckt av frost. I onödan.

Inga kommentarer: