fredag 21 januari 2011

Uppror

Nu är det uppror i zodiaken. Total förvirring råder. Jorden har tippat en aning och alla stjärntecken ligger i en oredig hög. Inte ens det högdragna lejonet går oantastat. Jag som alltid har varit en typisk kräfta, känslig och omhuldande, ska tydligen bli en ambivalent tvilling. Nä det var kanske vågens egenskaper. Min mor är tvilling både i stjärnhimlen och på riktigt. Hon är ju en snäll och redig kvinna så blir jag som hon ... När funderar ytterligare blir jag varse om valken i hjärtat som har gjort mig lite okänsligare. Vilket stjärntecken sorterar en sådan åkomma under.

Styrkegympapasset i går bidrog till en långsovning. Halv nio landade jag efter en förvirrad men behaglig tillvaro i drömmarnas rike.

1 kommentar:

pyrola sa...

Enligt denna teori är jag Ormbärare. Hugaligen! Nä, heller skjuter jag pilar. Tänker förbli skytt. En älskad pojke påpekar att han blivit skytt pga detta nygamla teorierna och dissade det.
Du är en typisk kräfta i mångt och mycket. Framförallt är du GITTAN (bästa)!