måndag 17 januari 2011

Hemmabäst

Hemma ... min egen täv välkomnar i hallen. Växterna i fönstren vinkar lite matt, törstiga på både ljus och vatten. Hemma ... hos mig. Det är det bästa med att vara borta, att komma hem.
Nu ligger mammas jul undanstoppad i skåp och lådor. "Jag har bara tagit fram lite i år". Jösses, vad är då mycket???
Ett treårskalas, uteluncher och några Chicagon med mor och syster förutom träff med bästalena, har jag hunnit med. Ja, morgonpromenad i mördarbackarna också såklart. Sedan fick magen spatt. För många djupa nävtag i mors chokladask ...

I dag trivs jag gott med vardagssysslorna igen. Och med johansson.

2 kommentarer:

Doris sa...

Vad jag tycker om dina vardagstankar, vill bara att du ska veta det.De lämnar spår hos mig av dig.

Varma kramar till dig från mig.

Gittan sa...

Åh, gulle dej. Tack!