onsdag 26 januari 2011

Ensamhetens lov.

Avlövning

Inbrottet i min hotmail för en tid sedan ställer fortfarande till det. Jag har bytt lösenord till alla mina sidor och dessutom är det inte ett och samma. Gissa om det virrar till i min tillvaro. "Felaktigt lösenord" poppar oftare upp nu än vad det gjorde innan den lömske tjuven rotade i min post. Men vänta bara till jag fått min bok om hjärngympa!

Läste en krönika i dagens tidning om ensamhet. Jamen så är det ju. Åsa Petersen heter skribenten och hon citerar Gunnar Ekelöf " På henne som vandrar ensam, som inte hundlikt löper till sin vittring , som inte varglikt flyr för människovittring: På en gång människa och anti-människa". Men jösses, kände han mig?


I dag en ledig dag framför en till ledig dag framför en jobbarhelg. Planarar att göra ingenting. En svår uppgift.

3 kommentarer:

pyrola sa...

Ekelöv var en klok man. Kände oss människor.
Hoppas konstiga växten överlever.. och blommar när givaren är död. För att citera en annan av våra eminenta poeter.

Gittan sa...

Hoppas att den aldrig går i blom för du är givaren.

pyrola sa...

Dom där blommar inte ;)