fredag 28 januari 2011

Klokgubbe

"Demokrati måste vara något mer än två vargar och ett lamm som röstar om vad som ska ätas till middag" (James Bovard). Jag kan blotta min okunnighet om vem den kloke gubbe är/var, men så mitt i prick han uttrycker sig. Demokratin är liksom konditionen, en färskvara som kräver engagemang för att ge kraft och styrka. Därför fortsätter jag att tjata om att den representativa "demokratin" eller rättare sagt dess utövare behöver hottas upp. Fler träffpunkter, gärna partipolitiskt obundna i kommunen.

I dag är jag taggad och redo för en lång arbetsdag.

PS. Oops, James Bovard är född 1956. Alltså en ung gubbe i jämförelse med den här tanten. Men att han är klok det verkar jag i alla fall ha rätt i. Tack Google!

3 kommentarer:

Doris sa...

Det där gillar jag...partipolitiskt obundna träffpunkter i kommunen...ska vi?

Den där James Bovard, klart att han är klok; han är ju född rätt år, 56-orna är ju lite speciella.

Gittan sa...

Gärna

u sa...

Garvaregatan?