torsdag 16 april 2015

Minnen

Nog har väl snöhögarna utanför min utkik, krympt en aning? Dom ligger där med sina smutsiga ryggar och blänger tillbaka på mig. "Jag kommer att vara kvar medan ni snart är ett blött minne" retas jag.
Minnen, glada sådana, sparar jag i ett speciellt ställe längst inne i hjärtat. Dom är bra att ha när livet knirkar eller när tillvaron segar för mycket. Småbarnsåren med mina tre,är sådana ljuvliga minnen.
Och vet du? Jag är bjuden på prinsbröllop i Stockholm den 13 juni. Då ska min egen prins gå sta och gifta sig. Det blir ett superminne det!

Regeringen har nu talat om vad dom ska sätta pengarna på. Nu verkar det bli lite ordning och reda med finanserna. Vi är många som längtat. Däremot längtar vi inte efter NATOS krigsövningar här i landet. Från 25 maj till den 4 juni ska en massa länder vara här och spänna musklerna, troligast för att skrämma ryssen. Kan ingen vettig potentat börja tänka andra tankar? Fredliga sådana. Det skulle skapa vackra minnen.



Vem minns inte förra sommaren?



Inga kommentarer: