onsdag 9 juli 2014

Umgänge

Hej livet! Härligt att få umgås med dig ännu en dag. Vi har ju så trevligt ihop att jag önskar att vi ska få vara tillsammans länge. Jag lovar att sköta mig. Jag har tex. börjat med femtvåfastan igen. Den ska, har man sagt, vara bra för både kroppen och huvudknoppen. Och flåstränar gör jag också med tämligen god regelbundenhet, ja efter min bedömning i alla fall. Maten då? Inga djur på min tallrik det vet du. Kossorna får beta fritt på ängen. Jag ska då inte sticka gaffeln i dom. Nej, i min mage trivs grönsaker, bönor och liknande saker bäst. Så vad kan jag mer behöva för att du inte ska rata mig. Jaså, lite orrspel och bra relationer. Tja, förutom mina barn och övriga släktingar så har jag hyfsat många vänner och bekantingar i livet och på fejan (men visst är dom också levande?) Min förhoppning är att få bli en sådan där åldrig dam med rynkor på rätta ställen och som kan förmedla klokheter till barn, barnbarn, barnbarnsbarn, barnbarnsbarnbarn och ...
Det är väl inte för mycket begärt?

Inga kommentarer: