måndag 6 juni 2011

Nationaldagen

Nä jag hade inte behövt oroa mig, min nyvunne väns röst lät glad och trevlig. Vad hade jag tänkt egentligen?
I dag firas Nationaldagen på det ljumma lagomsättet som är brukligt i vårt land. Jag niger ödmjukt och tacksamt över att ha fått födas och växa upp i denna del av världen. I jämförelse med andra människor runt om har jag det gott.
Är det lömska böngroddar som är skyldiga till EHEC-smittan i Tyskland? Så verkar det vara i alla fall. Dom som ser oskyldigt harmlösa ut. Där ser man, utseendet förvillar.
I dag ska mina små morots- och rödbetsfrön ner i jorden. Ja, salladen också och hade jag inte kvar några mangoldfrön sedan i fjol.
Först på ledigdagens agenda, står en sockerkaka sedan tvättochstädning. Däremellan ska jag sticka ut nosen i solen.

Inga kommentarer: