onsdag 15 juni 2011

Gratis är inte alltid gott

Hon lät så väldigt glad tjejen i mobilen. "Är det Birgitta" Ja?. " Ja jag ringer för att meddela att du inte vann högsta vinsten i nättävlingen men att du ska få en bonusvinst HELT GRATIS!!!" ??? Men jag har inte ... " Jo men du har svarat på några frågor och du får välja på en pulsklocka eller ett underställ till ett värde av sjuhundra kronor. Vad väljer du?" En pulsklocka, ja det skulle väl vara nåt. Jag tar pulsklockan om det inte sitter en faktura som jag ska betala fastklistrad på den. "Nä helt gratis, men det förstås du får en tidning som bara kostar 69 kronor plus porto. Du behöver inte ta fler tidningar bara meddela om du inte vill fortsätta prenumerera på den". Jag tackade så väldigt mycket för hennes omtanke men nä. Hon försökte då med att bjuda på portot och skulle jag ändå inte ge bort vinsten till någon? Kvinnan med den glada bråttomrösten visste inte att jag är allergisk mot sk. gratisvinster som man får betala för i slutända. Inte heller att hon störde mitt i en middag med väninna och solen som trevligt sällskap.

Inga kommentarer: