onsdag 13 april 2011

Tokdans

Zumba, zumba. Hihi ett nytt träningspass har initierats som friskvård på jobbet. Sex tjejer (jag själv inräknad) humpade loss till häftig musik. Vi skakade loss med allt som satt löst. Våra pedagoger finns på en DVD och i min egen värld tyckte jag att jag gjorde likadant som dom.
Trött och ordentligt svettig blev jag allt.

I höstas skickade jag in ett medborgarförslag till kommunen. Det får man göra, det kallas demokrati har jag hört. I vilket fall som helst ska tydligen "min" aktivitetspark stå färdig till sommaren. Där ska oldisar kunna träna balans och styrka i sällskap med sina kompisar.

Tvättrobotar pratar man om på radion. En apparat som man kan placeras i om man inte fixar övre och nedre toalett själv. Lite som en biltvätt kanhända. I Japan har någon fiffig person uppfunnit detta. Milde himmel låt mig slippa ...

Har pratat med Idafina på morgonen via Skype. Hon ser ut och låter som den vanligt trots avståndet. Det är jag mycket tacksam över.

Inga kommentarer: