fredag 15 april 2011

Blandade fundror.

Nu är dom tillbaka, änderna. Två små prickar som knappast syns på bilden, men jag lovar dom simmade under bron härom sistens. Att jag inte har en hyvens kamera är knappast deras fel. Härligt är det i alla fall att dom alltid hittar till samma pöl utanför mig.

För en tid sedan läste jag "En dåre fri" skriven av norska Beate Grimsrud. I går fanns hon i min teve. En mycket speciell kvinna. Lästips om nån vill.
Jonas Jonasson (hur kan man ha så dålig fantasi när en unge ska namnas?) fanns i samma program, Babel, han har ju skrivit den annorlunda boken om "Hundraåringen som hoppade ut genom fönstret och försvann". Den är min kvällsläsning för tillfället. Tyvärr hinner jag inte med så många sidor på kvällskvisten. Ögonen tittar fort i kors trots att romanen är underhållande.

I kväll ska vi träffas utanför jobbet och bowla, kollegorna på mitt jobb. Borde jag ta på mig en hjälm?

Inga kommentarer: