tisdag 5 april 2011

Byten

Solen har gnagt lite på "mitt hav" och gör att det är förenat med livsfara att genväga över till andra sidan. Själv brukar jag aldrig ... vetskapen om svartdjupet under mina fötter avhåller mig för ett slikt äventyr. I min tillvaro traskar jag ofta på ovisshetens myrmarker att den spänningen räcker och blir över.
På radion pratar dom om att byta kläder med varandra. Mycket fiffigt. Man kan byta annat också, gardiner som plötsligt ser fel ut mot den nya tapeten (dock inte hos mig som av praktiska skäl har vita tapeter), möbler som man tröttnat på av någon anledning, en partner som man tvärledsnat på, men nä det sa dom inget om på radion det var helt och hållet min egen idé.

I dag ledigledig att göra vad jag vill. Läsarjaget och slapparjaget har skapat en allians mot motionsjaget. Det blir en spännande dag.

Inga kommentarer: