måndag 30 mars 2020

Sommartid

Dagen har fått vakna en timme tidigare idag så välkommen ska du vara kära sommartid. Jodå jag vet att kärlingen och en hel del andra personer är av annan åsikt men det är ju inte förbjudet att tycka olika. Tror inte det i alla fall men jag vet att man får påskrivet om man sticker ut näbben för långt.

Coronan har förvandlat 20% av befolkningen till värnlösa individer som kan ramla ihop och dö om dom umgås med den yngre befolkningen, i alla fall om man ska tro på alla förståsigpåare. Men jag är rädd att man invaggar undersjuttioåringarna i en falsk trygghet. ALLA kan drabbas från den yngsta till den äldsta. Sorry så ser det ut. Som det gör vid alla andra virussjukdomar.
 Nå kärlingen och jag lever som vanligt, dock blir det mindre utemat på restaurang mest för att dom är stängda men handlar mat och annat som hör till gör vi hur skulle det annars gå?
Alla sammankomster på PRO är ledsamt nog inställda så min skrivarcirkel får vara vilande denna termin. Men pennan behöver inte vila för det. Vi får sitta och sno ihop historier på vår kammare. Någon gång kan vi träffas och delge dem för varandra över kaffe och gofika. Längtar till den dagen.


Stilla dig du vassa
vind
var nådig med din
nara
låt värmen smeka ömt
min kind
från himmelen
den klara
Coronastriden snart är
över
sol och vila jag
behöver
och njuta trött av
friden
resten av
levnadstiden



.

Inga kommentarer: