tisdag 3 mars 2020

Ögon

Mars har slagit upp sina portar och här sitter jag och väntar på gotider i solen. Snart kan jag vända upp mitt blekansikte mot solen och hoppas på nån fräkna. Nu för tiden är dom dyra och exklusiva i tantansiktet medan jag som tonåring försökte bleka bort prickarna med gurka för det stod det i Vecko Revyn att man kunde göra och det trodde då jag på. Nej jag tror inte att det hjälpte eller så har jag glömt. Det senare, glömskan, har blivit en ständig följeslagare. Glömmer både det ena och andra men hittar fortfarande hem efter mina prommisar så jag kanske ändå kan lugna mig att söka in på hemmet.

Fick ett namn på min skelning igår som jag såklart har glömt vad den hette men det handlar om en förlamad muskel sa optikern på ögonavdelningen. Den ska ev åtgärdas men tror du att jag kan få ett par ögon inopererade i nacken också när man ändå håller på? Skulle behöva det känner jag.

Jag vet samma bild som igår men tycker ändå att den passar idag också

Inga kommentarer: