torsdag 9 januari 2020

Tankar

Så kom då ett nytt år att ta hand om. Lite skräckigt förväntansfullt är det allt. Vad kommer att hända? Vad kommer att inte ... Nå bara vänta och stå ut.
Barn har kommit och farit roligast när dom kommer. En ny släkting har anlänt strax för jul. En liten vacker bebisflicka.

Jag försöker vänja mig med tanken att mamma lämnat oss, det känns fortfarande overkligt. Jag har inte fattat ännu att hon ALDRIG mer möter mig i hallen och ger mig en välkomstkram. Inte heller att hon säger "jag gjorde lite plättar till du kom och har stekt dom lite extra" älskade mamma inte gjorde det något att hela köket var dimmigt av stekoset dina tunna lite brända plättar smakade mamma och ljuvligt.
Inte heller kan jag vänja mig med tanken att du aldrig mer kommer att stå i fönstret och vinka när jag går.
Hur ska det gå till att förstå det?
Om en vecka tar vi farväl och då måste jag väl
...


Inga kommentarer: