lördag 11 januari 2020

Lördag

Det nya året fortsätter lite trevande ännu med julsmaken kvar. Mina tomtar har begärt uppehållstillstånd
men jag tror inte att jag beviljar det. På måndag ska hela julfaderullan med tomtar stjärnor och stake lindas in i bubbelplasten som jag dyrt införskaffades egentligen för en annan anledning. Jag ser i grannarnas fönster att dom redan har packat in julsakerna men jag är barnsligt noga med att det ska ske på rätt tid alltså tjugondag Knut. Annars blir det inte rätt. Och tänk om ... nästa jul vägrar att hålla tiden eftersom folk verkar ta så lätt på det hela.

Iran har skjutit ner ett passagerarplan av misstag i tron att det var en fiendeattack. Men för tusan planet var ju på väg därifrån!!! Världen är tokig men på teve åker dom skidor dagarna igenom själv tänker jag ta låneboken av Lars Alm i beläsning, en författare från Kiruna det blir spännande.






Inga kommentarer: