fredag 22 november 2019

Fredag

Var tusan tar tiden vägen, måndag -fredag måndag-fredag måndag-fredag ... och några dagar däremellan, men nog känns det som om tiden rusar iväg. Och ändå borde jag inte känna någon stress eftersom jag oftast är ledig. Det är kanske ett inlärt beteende efter många år ute i arbetslivet.
Men nyss ... tonårstid även om den var kort. Sedan vuxenlivet med man och barn och jobb för hela pengen. Och nu är man bara en gammal pensionär som tydligen är en stor belastning för statskassan. Men vet du, det ger jag blanka den i bara för att vara tvärsemot ska jag vara kvar på jorden till jag fyller 108.

Vi har startat en teatergrupp i PRO och där fånar vi till oss och har roligt. Du får gärna hänga på. Ibland kommer vi till och med ihåg våra repliker men det är mindre noga.

Dagen börjar trevande
ännu mörk och nyvaken
jag känner mig levande
och när tänker på saken
kan man ha det rätt så gott
även  på ålderns höst
glädjas över lotten man fått
om det nu är någon jäkla tröst




Inga kommentarer: