onsdag 15 november 2017

Tankar

Jag har tagit mig en hasamasavecka vid storhavet. Utan andra krav än att jag ska äta mat på dagen och sova om natten. Du ska bara veta så skönt det är. Ändå har jag hunnit skriva om Victor Rydbergs tomtedikt, hoppas att det inte är förbjudet, det var en uppgift i min skrivargrupp till nästa vecka.Det var förstås lite kravfyllt men nu är det fixat så det räknas inte. Jag har både teckningsblock och akvarellfärger med mig om det skulle börja klia i skaparfingrarna.

Jag har också varit nere i själens källare och rotat runt. Det finns ett och annat som står i vägen ska jag säga.
Jag hittade en hel hög av dåligt samvete som jag rensade bort, det stod bara där och skräpade i onödan. Det fanns också en enorm tunna fylld av skvalpande oro som var lite svår att tömma men jag lyckades till slut. Sparade dock några liter för abstinensen som jag befarar ska ställa till.
Nu känner jag mig befriad och kan hasamasa på som jag vill.
Att vara förälder är inte alltid lätt, varken till små eller stora barn. Dock kan jag säga med rent samvete. Jag gjorde så jäkla gott jag kunde.



Inga kommentarer: