lördag 18 november 2017

Nysnö bäddar in landskapet utanför stugfönstret och alltihopet liknar en enorm gräddtårta. Hasamasaveckan är snart slut och vet du jag känner mig fortfarande trött eller kanske jag har förvandlats till en riktig latmask. Hemska tanke! Men oavsett så är det vilsamt att inte göra så många knop per dag. Lite vila inför julmånaden kan nog behövas.
Man har börjat prata om att höja pensionsåldern i landet. Tja vi lever ju längre och är friskare än den förra generationen. Pengarna räcker inte till för staten och inte för mig heller. Men nu har jag ju börjat bli lat så det vete väl fasen om jag vill jobba så mycket.  Kanske borde vi åldrisar bilda storhushåll med spiksoppa och långkok och käka hos varandra under veckorna. Inte vet jag.
Fåglarna och ekorren verkar frossa i frön och talgbollar utan att verka oroa sig för försörjningen. Lyckostar =)




Inga kommentarer: