söndag 19 november 2017

Söndagstankar

Det har kommit ännu mer snö. Granarna, mäktiga och snötyngda ståtar dom och mallar sig. Det har dom all anledning till. Du skulle bara veta hur vackra de är.
Vi har vaknat tidigt på morgonen, kärlingen och jag hm ... det vill säga jag vaknade först som vanligt. Han är av en tålmodig sort min kärling och sängfikar gärna med mig, tror jag i alla fall.
Den söta ekorren är fräck och äter upp det mesta av fågelfröna. Den blängde lite snorkigt på mig när jag försökte övertala den att dela med sig med de andra matgästerna.

Jösses vad en tvättmaskin kan bli sunkig. Det behövdes lite klorin och ihärdigt torkande i tvättmedelsfacket för att få den ren. Får nog ta itu med maskinen hemma på min gata i stan när tillfälle ges.
Hasaveckan tar slut i dag, tar nog snart en repris. Bara för att jag kan.









Inga kommentarer: